#reptéri vasút





Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad
 

Metrót, HÉV-et, vasutat is kaphat Budapest, feltéve, hogy kormánykézen marad

Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin




A kínai állam komplett tervvel repült rá a ferihegyi gyorsvasút építésére
 

A kínai állam komplett tervvel repült rá a ferihegyi gyorsvasút építésére

Évek óta készen vannak a tervek a budapesti reptéri vasútra, de az mégsem épül, és az egyetlen ehhez kapcsolódó hír az utóbbi időben az volt, hogy – egyes találgatások szerint a vasút miatt – visszavonták a reptéri parkolóház építési engedélyét. A hvg.hu birtokába került egy attól eltérő, kínai terv, amely erre is magyarázatot ad. A szakma azonban nem támogatná a nagyszabású projektet.

Zelki Benjámin Zelki Benjámin








A reptéri vasutat használóknak ezentúl mindig át kell szállniuk
 

A reptéri vasutat használóknak ezentúl mindig át kell szállniuk

A MÁV-Start közleménye szerint a bezárt 1-es ferihegyi terminál után a 2-es terminálra is megéri majd a Nyugati-pályaudvarról induló vonattal utazni. Ám ebben az esetben ugyanúgy át kell szállni a reptéri buszra, mintha azt a Kőbánya-Kispesti metró-végállomásnál tennék meg. A vidékről vonattal érkezőknek azonban továbbra is jól jöhet a reptéri megállóhely.

MTI MTI